zondag 25 september 2011

rekentraject I, 21-09-2011


Wat is er niet en wat heb ik hiervan geleerd?
Ik heb geleerd wat het nut is kinderen met hetzelfde rekenniveau te clusteren en interactieve instructie te geven. Een groepsplan op te stellen. Mijn eigen visie ontwikkelen wat mij de beste manier van lesgeven lijkt. erder hebben we het gehad over NEO klassikaal onderwijs- lln leren van elkaar
- oplossingsprocessen
- niveau verhoging context->materiaal->model->formeel
Een aandachtspunt is dat sterke rekenaars af kunnen zwakken wanneer ze niet genoeg uitdaging krijgen, zorg dus voor herhaling voor de zwakke en verrijking voor de sterke rekenaar.
Een sterke rekenaar kan je extra uitdaging geven maar laat ze niet voor lopen in de methode.
Zwakke rekenaar -> gemiddelde rekenaar -> goede rekenaar kunnen met elkaar samenwerken. Maar een zwakke en een goede rekenaar samen laten werken heeft zeker niet altijd positieve resultaten.
Wat goed helpt bij de zwakke rekenaar is pre-teaching dat wil zeggen geef de zwakke rekenaar al extra uitleg van te voren.

Wat ga ik hiermee doen?
Op mijn stage ga ik aan de slag met het oefenen van de verlengde instructie
lln clusteren nav resultaten --> verlengde instructie --> 3 lessen
Verschillende rekenen/ wiskunde:
 - kieskast
- voor iedereen rekenen leuk en uitdagend maken
- voordeel voor de ene groep is vaak een nadeel voor de andere groep,

houd het voor iedereen leuk!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten