maandag 5 september 2011

Hersenen in actie college 1, maandag 5 september 2011

Wat was er nieuw voor mij?
Vandaag heb ik mijn eerste studiedag van Pabo 3 achter de rug. Het was een enerverende dag met viel nieuwe dingen. Ik heb kennis gemaakt met mijn nieuwe studiebegeleider. Het is altijd weer even wennen om een nieuw persoon te ontmoeten die jou het jaar door gaat begeleiden. Verder heeft onze nieuwe studiebegeleider ons geprobeerd uit te leggen hoe het curriculum van jaar 3 periode 1 in elkaar zit. In periode 1 gaan wij het hebben over hersenen in actie, hier zijn we vandaag nog niet erg aan toegkomen maar zullen we bij de tweede bijeenkomst meer over horen. Ook dit is nieuw voor mij namelijk een weblog bij moeten houden over de bijeenkomsten en ook op de toepassingskaarten staan opdrachten die we moeten volbrengen. Verder is dit jaar opeens de POP weer geintroduceerd wat ik persoonlijk wel raar vind aangezien deze juist in ons aankomst jaar voor ons was afgeschaft.

Ook is duidelijk gemaakt dat we dit jaar een Nederlands en rekentoets zullen moeten maken, wat hier de consequenties van zijn wanneer je deze niet haalt is allemaal nog erg onduidelijk.

Wat heb ik geleerd?
Ik persoonlijk heb nog erg veel vragen over de spicifieke dingen van Pabo 3 ik hoop dat dit allemaal in de loop van de tijd duidelijker zal worden, vooral het onderzoek klinkt mij allemaal erg vaag in de oren. Wat ik wel heb geleerd is met deze vaagheid om te gaan en mij er niet al te druk over maken. Ik heb geleerd mij te focussen op de dingen die er toe doen. Wij gaan ons deze periode verdiepen in de hersenen in actie, wij zullen een onderzoek maken met betrekking op dit thema in groepjes die nog samengesteld zullen worden. Verder hebben wij het er in de les over gehad dat er verschillende modellen bestaan om over hoe scholen met maatschappelijke problemen omgaan, hier zijn wij even op ingegaan.

Wat ben je ermee van plan?
Het eerste college zijn wij eigenlijk nog niet echt diep ingegaan op de stof voor de periode en het project zelf. Ik hoop dat we dit de volgende bijeenkomst uitgebreid zullen doen. Wel ben ik van plan mijn colleges van te voren goed voor te bereiden en de opdrachten goed bij te houden. Ik heb alle papieren uitgeprint en zal deze netjes in een map bewaren zodat alles voor mijzelf ook overzichtelijk zal blijven. Ik prbeer zelf overzichtelijk te werken zodat ik er minder last van heb als er iets niet duidelijk is.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten